Till dig som är bostadshyresgäst,
Till följd av skärpta regionala restriktioner aktualiseras följande information.
Med din, och våra medarbetares, hälsa som största prioritet har vi på Diös åter infört ett nytt tillfälligt arbetssätt för att minska smittorisken för covid-19. Vi kommer fortsättningsvis, precis som vanligt, ta emot och registrera alla serviceanmälningar i vårt system. Förändringen innebär att vi tillfälligt kommer att prioritera akuta serviceanmälningar så som exempelvis vattenläckor, avloppsstopp och strömförsörjning.
För dig som gjort en serviceanmälan
Du som gjort en serviceanmälan kommer att bli kontaktad av våra fastighetstekniker innan arbete utförs. För att vi ska kunna utföra arbetet på ett tryggt och säkert sätt är det viktigt att du som hyresgäst informerar oss om ifall du, eller den/dem du bor med, uppvisat sjukdomssymtom senaste tiden. Våra fastighetstekniker kommer därför ställa rutinfrågor gällande detta för allas trygghet.
Kontakta oss gärna via telefon eller mail
Vi håller vårt kontor öppet för tidsbokade nyckelutlämningar etc., och ber dig som har övriga ärenden att kontakta oss via mail eller telefon. Du som besöker oss är självklart helt frisk och symtomfri.
Våra fantastiska medarbetare gör allt de kan för att verksamheten ska fungera så bra som möjligt och er och vår hälsa är viktigast. Detta gäller tills vidare då vi vill hålla oss friska för att kunna finnas till hands. Tillsammans tar vi ansvar och gör vad vi kan för att stoppa smittspridningen. Vi tackar för er förståelse och hjälp!